موسسه حرف آخر

آموزش کنکور با انیمیشن و تصویرسازی

موسسه حرف آخر

آموزش کنکور با انیمیشن و تصویرسازی

افزایش انگیزه باید از طریق علم باشد
روانشناس بزرگی به نام دانیل پینک چند سال گذشته را صرف مطالعه انگیزه های انسانی و به ویژه تأثیرات محرک های بیرونی و ذاتی کرده است. صورتی می گوید:. اگر به علم نگاه کنید ، بین سیستم امتیازدهی و انگیزه مطالعه مغایرت دارد. این بدان معنی نیست که نباید هیچ امتیازی کسب شود. به هر حال ، نمرات ، تشویق و پاداش مواردی است که می تواند دانش آموزان را از یکدیگر متمایز کند. صورتی به این معنی است که مسائل نباید دانشجویان را برای مطالعه یا انجام کار دیگری ترغیب کند. تمام انگیزه های دانشجویان ما بر اساس محرک های بیرونی ، بر اساس قضیه چوب و هویج است. این برای بسیاری از کارهای قرن بیستم خوب است. اما برای قرن بیست و یکم ، این روش های تشویق و مجازات مکانیکی اغلب بی فایده و اغلب مضر هستند.

افزایش انگیزه برای کنکور

دن آریل ، یکی از بزرگترین اقتصاددانان امروز ، و سه نفر از همکارانش چندین دانشجوی MIT را مطالعه کردند. آنها یک سری بازی با این دانشجویان MIT انجام دادند که به خلاقیت ، توانایی و تمرکز نیاز داشت. بر اساس عملکردشان ، در سه سطح پاداش به آنها پیشنهاد شده است: یک جایزه کوچک ، یک جایزه متوسط ​​و یک جایزه بزرگ. اگر کار را خیلی خوب انجام دهید ، جایزه بزرگی دریافت خواهید کرد و غیره. چی شد؟ در حدی که فقط توانایی مکانیکی لازم بود ، پاداش مطابق انتظار بود: پاداش بیشتر ، کارایی بالاتر. اما مشاغلی که حتی به اندکی توانایی شناختی ، پاداش بیشتر ، کارایی کمتر نیاز داشتند. اکنون چه نوع کاری در حال مطالعه است؟ بله ، مطالعه یک عمل شناختی است ، یعنی باید درک و تحلیل شود.

بین آنچه علم می داند و آنچه در واقع انجام می شود تطابق ندارد ، و اگر ما واقعاً می خواهیم از این وضعیت مطالعه خارج شویم و اگر می خواهیم در کار توصیفی قرن 21 کارایی بالایی داشته باشیم ، راه حل این نیست که کار اشتباهی انجام دهیم. و با هویج شیرین تر و با چوب تیزتر خود را فریب ندهید. ما به یک رویکرد کاملا جدید نیاز داریم. و خبر خوب این است که دانشمندانی که انگیزه را مطالعه کرده اند این رویکرد جدید را به ما داده اند. این رویکرد بیشتر مبتنی بر انگیزه ذهنی است. بر اساس انجام کارها ، زیرا آنها باید انجام شوند ، زیرا ما آنها را دوست داریم ، زیرا سرگرم کننده هستند ، زیرا بخشی از یک چیز مهم هستند. و به نظر من ، این سیستم عامل جدید حول سه عنصر برای کنکور و مطالعه می چرخد.

 خودمختاری
سلطه
هدف
خودمختاری: انگیزه ای برای زندگی شخصی خودمان

تسلط: میل به بهتر و بهتر شدن در زمینه ای که مهم است.

هدف: میل به انجام کاری که در خدمت چیزی بزرگتر از خودمان انجام می دهیم

اینها پایه های اصلی این سیستم عامل کاملاً جدید برای ایجاد انگیزه در ما هستند.

  • ۹۹/۰۷/۲۸
  • حرف آخر منتظری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی