موسسه حرف آخر

آموزش کنکور با انیمیشن و تصویرسازی

موسسه حرف آخر

آموزش کنکور با انیمیشن و تصویرسازی

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

روش خواندن رتبه های برتر کنکور به چه صورت بوده است؟

بچه ها می دونید شباهت ها و تفاوت های یک رتبه برتر و یک رتبه غیر برتر چیه؟ شباهتشون اینه که هر دو زحمت می کشن ولی تفاوت اینه که رتبه برتر تو یک مسیر درست حرکت میکنه و رتبه غیر برتر تو یک مسیر عادی حرکت میکنه. مسیر عادی شاید شمارو به نتیجه برسونه ولی عرض کردم کنکور یک رقابت نیست یک جنگه. جنگ آموزش و سرعت، جنگ یادگیری و سرعت. هر دو یاد میگیرن ولی این کجا و آن کجا. این با سرعت یک سوال در دو یا سه دقیقه و اونیکی با سرعت یک سوال در 30 ثانیه. رتبه غیر برتر مجبور یک یا دو سوال بسوزونه تا یک سوالو جواب بده ولی رتبه برتر اون سوالو تو نصف تایم خودش حل میکنه و نصف زمانو میذاره واسه یک درس دیگه. میتونم به جرات بگم آموزش ها یکسان اما سرعت ها متفاوت. پس اگر ما آموزشو بذاریم کنار و بگیم شرط لازمه. شرط کافی چی میشه؟ میشه سرعت. هرکه سرعتش بیش برنده شدنش بیشتر. دوستان عزیزم اینجا در موسسه حرف آخر غیر از اینکه یک آموزش درست ، کوتاه داده میشه در کنارش سرعت شمارو بشدت میبریم بالا. پس اینجا مسیری که یک دانش آموز میتونه به سمت رتبه برتر شدن بره که دیگه جاده خاکی و کوستانی نیستش، شاه راه درست کردیم که مستقیم هست و شمارو به هدف میرسونه.

دوستانی که میخوان مثل رتبه برتر ها درس بخونند کافیه مقاله روش خواندن رتبه های برتر کنکور به چه صورت بوده است را حتما مطالعه کنند.

دوستان عزیزم اصلاً مهم نیستش که درواقع وضعیت ضعیف، متوسط یا قوی دارید چون آموزش اینجا متفاوته. این آموزش برای همه چه متوسط، چه ضعیف و چه قوی نا آشناست. برای همه یکسانه و با این آموزش همتون یکدفعه میخورید به سقف. آموزشتون کامل میشه سرعتتون بسیار بسیار میره بالا. پس ذهنیت منفیرو از خودتون دور کنید و نگید که من بلد نیستم اگر بلد نبودید اینقدر قشنگ یاد نمی گرفتید. تو بلد نیستی چون تا الآن آموزش درست ندیدی و تو مسیر نیافتادید. پس دوستان عزیزم من ازتون میخوام که میخواهم رتبه برتر شوم را به پیامک کنید. یعنی اولین گام برای رسیدن به رتبه برتر شدن اینه که تو بخوای. خواستن تو چجوریه؟ این واژه به سامانه 100064035 میفرستی اگر با مشاورتون در ارتباط هستید میخواهم رتبه برتر شوم را به شماره مشاور خودتون پیامک کنید که یک تصمیم جدی براتون بگیره و یک برنامه ریزی فوق العاده واستون بکنه و یک محتوا عالی در اختیارتون قرار بده. اگر هم میخواید تماس بگیرید میتونید با 02164035 تماس بگیرید. دیگه زا آقای بهزاد خادمی که دیگه بدتر نداریم. سال 93 شرکت کرده بود و قبول نشده بود البته ما هم نمیشناخت. بخاطر وضعیت مالی خودش یکسال کار میکنه تو تهران. کارهایی مثل شاگرد قصاب، گارسونی و غیره. بعد از اون دو سال رفت سربازی بعد از سربازی گفت اگه بخوام با همین وضعیت پیش برم یا باز دوباره باید قصاب بشم یا گارسون. یکدفعه تصمیم گرفت و گفت می خواهم رتبه برتر شوم اما نزدیک دو ماه از کتاب های کمک آموزشی استفاده کرد و دید هیچ اتفاقی نمیافته براش. یکی از بچه های مشاور این موسسه حرف آخر دوست صمیمی این آقا بود و بهش گفت چرا اینقدر سرگردان هستی و از کتاب های کمک آموزشی استفاده میکنی اونا کاری برای تو انجام نمیدن بیا و از این محصولات استفاده کن و ببین چه اتفاقی برات میافته. ایشون میگفت فیلم های آموزشی که همش کلاهبرداری هستن. خلاصه بخاطر اعتمادی که به مشاور خودش داشت یکدونه از پکیج های مارو جهت امتحان خریداری کرد درواقع با پولهایی که پس انداز کرده بود محصول ریاضی تهیه کرد. و دید درصدش که 17 بوده رسید به 70-80 تو یه مدت کوتاه بعد یواش یواش بقیه فیلم های آموزشیرو تهیه کرد. خلاصه کلام ایشون خواست، از محتوای فوق العاده استفاده کرد در کنکور با اون محتوایی که یاد گرفته بود رتبه 400 کنکور شد. الان میخواد پزشک بشه. خیلی جالبه تو برنامه شبکه آموزش ایشون وقتی دکور برنامه دکتر سلامو دیدن گفتن من هم باید 3 سال دیگه بیام اینجا و به مردم آموزش بدم. خیلی جالبه کسی که شاگرد قصاب بود الآن دانشجوی پزشکی بود ایشون آیندرو واسه خودش میدید. ببینید ذهن چقدر قدرتمند هستش. وقتی خداوند میگوید کن فیکون پس اگر ما بگوییم بشو حتماً میشود مگر اینکه خودمونو نشناسیم و حس نکنیم که وجودمون از خدا هستش. رتبه های برتر چه کسانی هستن.

رضا عطاپور. رتبه 34 کنکور رشته ریاضی 96. در تلوزیون گفت از محصولات حرف آخر استفاده کردم مثلاً اصلاً عربی بلد نبودم جواب بدم. اصلاً درک مطلبو نمیتونستم جواب بدم. بعد از دیدن پکیج تو چند ثانیه تست میزدم. آقای واعظی پر شور، با نشاط و صمیمی. ایشون تو 10 دقیقه دین و زندگی زدن. علیرضا یوسفیان پور فوق الغاده عمل کرد و یک کار بی نظیر انجام داد. رضا عطار پور خیلی برای دینی زمان میگذاشت که کل کتابو حفظ کنه. تو آزمون های آزمایشی حدود 20 دقیقه واسه دین و زندگی زمان میگذاشتم. دوستم آقای علی امانی گفت همچین پکیجی هست که اولش باور نکردم. آقای رضا عطارپور تو عمومی وقت اضاف آورد. بعد از قبولی سال 96 ایشون تصمیم گرفتن برن پزشکی. از ما زیست شناسیرو خواست چون بقیه دروسو داشت. و در سال 97 رتبه 40 تجربی آورد. رتبه 40 تجربی خیلی سخت تر از رتبه 34 ریاضی هستش. ایشون بازم تو عمومی ها وقت اضافه آورد. رضا عطاپور با ما اومد و تونست چون ما ایشونو تو مسیر درست قرار دادیم. رتبه برار ها باید این خصوصیتو داشته باشن و بتونن زمانو بخرن که این اتفاق داره میافته.

نظر رضا عطاپور در مورد اساتید: آقای منتظری: استاد کامل، تصورم از یک معلم

آقای واعظی: پرشور، بانشاط و صمیمی

آقای محمودی (زبان): ماهر در زبان و قواعد، زبانو با کلیدواژه سازی و الگوسازی تدریس می کنند.

آقای یوسفیان پور: جوان، پرانرژی، استاد کامل دینی.

آقای کامیار: نمود کامل تفکر استادی و مؤسسه در تدریس ایشون هست.

استاد شیروانی (شیمی): واقعا فراتر از یک استاد شیمی، در قسمت مسائل با سه تا الگو کل مسائلو حل کردن تو 17 ساعت.

آقای شاکری و آقای شعبانی (زیست شناسی): در مورد کل مجموعه زیست مؤسسه میتونم بگم که من تو 9 ماه تونستم یا این انیمیشن سازی مؤسسه با میانگین 2 ساعت و 45 دقیقه در روز زیستمو از 0 برسونم به 74.

بچه ها واقعاً میدونید تفاوت این نوع آموزش با آموزش های رایج که وجود داره و بچه ها دارن استفاده می کنن چیه؟

در مورد شیمی تو قسمت اول آقای دکتر شیروانی اومد و به عنوان یک دانش آموز قوی شروع کرد به  حل کردن یک سوال شیمی کنکور که 60 ثانیه طول کشید. به یک کسر رسید حالا این کسرو برای اینکه به جواب برسونه 2 دقیقه طول کشید. یعنی یک فرآیند حل مسئله شیمی و یک فرایند محاسبه یک کسر همه با هم یک سوال مسئله شیمی کنکور تشکیل میده. خیلی از بچه ها دانش آموزانی هستن که خیلی زیاد زحمت می کشن ولی به اندازه زحمتشون نتیجه نمیگیرن.

 اینجا من اومدم براتون ثابت کنم که ببینید میشود رتبه برتر شد با هر سطحی که وجود داره. براحتی میتونید نتیجه بگیری اما باید خوراکتون مناسب باشه. باید یک آموزش قوی با یک روش جدید و پر سرعتو کم زمانو باید تجربه کنید. دوست دارید مثل دوستانتون که تقریباً 30-40 نفر از بچه ها که اومدن تو تلوزیون و گفتن چه اتفاقی واسشون افتاد. یکنفر مثلاً میگه من محاسبات استفاده کردم و اینجور شد. یکی میگه من ریاضی 92.5 درصد زدم تو 30 دقیقه. که بله در این آموزش این اتفاق افتاده. پس همین الان واژه میخواهم رتبه برتر شوم را به سامانه 100064035 میفرستی اگر با مشاورتون در ارتباط هستید میخواهم رتبه برتر شوم را به شماره مشاور خودتون پیامک کنید که یک تصمیم جدی براتون بگیره و یک برنامه ریزی فوق العاده واستون بکنه و یک محتوا عالی در اختیارتون قرار بده. اگر هم میخواید تماس بگیرید میتونید با 02164035 تماس بگیرید. بچه ها ما خیلی کمکتون میکنیم. چون یاد گرفتیم چه شکلی یاد بدیم.

مهراد زارع رتبه 31 تجربی 97: ادبیات 78%، عربی 96%، زبان 86%، دینی 68%

ریاضی 92%، زیست 82% ، فیزیک 96% ، شیمی 78%

محمد رضا خشرو اهل زاهدان که بسیار هم خشرو. که به دوستش مهراد این مجموعرو پیشنهاد کرد. که البته مهراد زارع 20 آزمون هم تهیه کرد.

 خواهر آقای خشرو از یکسری فیلم ها استفاده میکرد ولی سال اول نتیجه نگرفت. سال دوم تو همایش آقای واعظی شرکت کرد و نتیجه گرفت. ایشون به برادرش پیشنهاد داد تو کلاسای اقای واعظی شرکت کنه ولی چون زمانش گذشته بود نتونست. بعد هم تصمیم گرفتن از فیلم های آموزشی ایشون استفاده کنن.

محمد رضا خشرو: عربی درس معضل من بود . خواهرم گفت چرا با آقای واعظی کلاس نمیری؟ گفتم دی وی دی دارن من دی وی دی ها را گرفتم و شروع کردم و عربی که 30% بود الان شده100%. نقطه ضعف شد نقطه قوت.5 تا سوال ترجمه عربی تو 3 دقیقه زدم. وقتی فیلم های آموزشی فیزیکو ریاضی دیدم خیلی تعجب کردم گفتم اگه اینا دارن آموزش میدن پس من چی خوندم تا الآن. بعد از اون تمام محصولات حرف آخرو تهیه کرد. رتبه برتر شدن اگر راه اصولی نباشه سخته.  مهراد زارع بوسیله محمدزضا خشرو با این مجموعه آشنا شد و رتبه بهاری از اون آورد ولی جای محمدرضا خشرو نگرفت. هر دو الآن پزشکی میخونن. سوالات کنکور 97 تطابق کامل داشت با تدریس آقای منتظری.

برای ریاضی 47 دقیقه داره ولی مهراد زارع تو 30 دقیقه زد چون کنکور جنگه سرعته. که زمان باقی زمانشو گذاشت رو زیست. دانش آموز اگه ریاضیش صفر هم باشه با فیلم های آموزشی موسسه راحت میتونه به 100% هم برسه.

نظر محمدرضا خشرو نسبت به اساتید:

آقای واعظی؟ پر انرژی

آقای یوسفیان پور؟ ساده کردن یک مسیر سخت

آقای مهندس منتظری؟ فرشته نجات

آقای یوسفیان پور در فیلمهاشون برای هر درسی الگو دارن که این الگوها کمک میکنه که شما سرعت مطالعتون دینیتون بشدت بره بالا.

موفق شدن فقط سعی کردن نیست این شرط لازمه اما کافی نیست. چی کفایت ایجاد میکنه؟ استفاده از محصول مناسب.

اینها اتفاقاتی هست که داره میافته این بچه ها تو مسیر درست قرار گرفتن.این فیلم ها و محاسبات سرعتو میبره ببالا چون مسیر متفاوته سریع یاد میگیرن تجزیه تحلیل میکنن و حل میکنن. این آموزش بدرد همه قشر میخوره. همه با هم نتیجه میگیرن فقط کی برنده هستش؟ اونی که تصمیم میگیره و بعد از تصمیم گرفتن اقدام میکنه در مسیر درست ، هر اقدامی شمارو به جواب نمیرسونه. اولین حرکت اینه که بگید میخواهم رتبه برتر شوم و پیامک کنید. برنامه و محتوا در اختیارت قرار میدیم. اگر میخواید به خواسته خودت برسید بهترین راه اینه که الان واژه میخواهم رتبه برتر شوم را به سامانه 100064035 میفرستی اگر با مشاورتون در ارتباط هستید میخواهم رتبه برتر شوم را به شماره مشاور خودتون پیامک کنید که یک تصمیم جدی براتون بگیره و یک برنامه ریزی فوق العاده واستون بکنه و یک محتوا عالی در اختیارتون قرار بده. اگر هم میخواید تماس بگیرید میتونید با 02164035 تماس بگیرید.

علی حسنی با هفت الگو رتبه 33 کنکور آورد. این هفت الگو کاری کرد که تمام داشته های من تو زیست شناسی غربال شد. تو هفت الگو اصلاً نیاز نیست که یوالو کامل بخونید فقط با خوندن بخشی از اون به نتیجه میرسید.

اسماعیل احمدی رتبه 23 منطقه 3 و 157 کشوری از بوکان:

ادبیات 59% ، عربی 69% ، دینی 79% ، زبان 65% ، ریاضیات 82% ، زیست 90% ، فیزیک 80 % و شمی 71 %.

با کمک استاد شاکری و شعبانی تونستم این درصد زیست و کسب کنم. بین روش پارادوکس و پینگ پنگ از روش پارادوکس استفاده کردم که میشه با اون تعداد بالایی از تست های زیست و جواب داد. بدون استفاده از تدریس استاد شاکری به این راحتی و زمان کم امکان نداشت زیستم 90% بشه.

رضا قرایی رتبه 57 کنکور تجربی. که قبلا رتبه 30 ریاضی آورده بود. درس زیستو با حرف آخر جلو رفت و آموزشو خیلی کوتاه کرد. فهم زیست هم که خیلی سخته این انیمیشن ها و الگوها برای منی که واقغ-عاً تجربه ای که نداشتم به اون ایده آلم نزدیک کرد. اگر خودم میخوندم باید خیلی وقت میذاشتم.

خانم فایزه کیانفر: 3 سال کنکور داد و نتیجه نگرفت در آخر به موسسه ما رسید و محصولات مارو تهیه کرد. در زیست ضعف داشت ولی با فیلم های با ما امسال رتبه 300 کنکور آورد.

در مورد جناب آقای شاکری دبیر زیست شناسی چه حسی داری؟ واقعاً استاد شاکری استاد زیست حرف و عملشان یکی است من با توجه به الگوهایی که ایشون دادن سر جلسه کنکور هم تونستم رو خودم کنترل داشته باشم هم زمانمو مدیریت کنم.

صحبت هایی در رابطه با زیست شناسی:

تدریس های بینظیر و هفت الگورو دید . زیست شناسی درسی که شوخی نداره. اگر میخواید به رشته های پزشکی برسید زیست شناسی کاملاً لازمه. زیست شناسی چرا اینقدر مهمه؟ سه تا ویژگی داره این درس. پرسوال ترین درس دفترچه هست که باید تو 36 دقیقه این 50 تا تست زده بشه. یعنی تقریبا! هر تست 40 ثانیه میشه. همین امسالی داوطلبی بخاطر کمبود 10% زیست شناسی دکترای حرفه ای دندون و دارو از دست داد. یعنی بخاطر 5 تست.

زیست دهم هفت فصل داره که 117 صفحه میشه، زیست یازدهم 9 فصل با 150 صفحه و زیست دوازدهم 8 فصل با 125 صفحه. یعنی شما برای کنکور سراسری باید 24 فصل را آماده کنید.

اگر بخوایم خیلی خوش بینانه در نظر بگیریم حداقل در هر ورقه کتاب ده نکته داشته باشیم ، پس حدود 40000 نکته بارها مرور و کلی تست ترکیلبی در انتظارمون هست. از سال 92 به بعد سوالات هم کاملاً تریبی شدن. تو کنکور 94 کمتر از 20 % تونستن زیستو بالای 80% بزنن. و ما بالای 90 نداشتیم. این 40000 نکته بر اساس واقعیته. پس باید چقدر مرورش کنی و تست تمرین کنی برای اینکار. ولی این موسسه یک کار جالبی انجام داده و این 40000 نکته را به هفت الگو تبدیل کرده.

سال 94 میانگین درصد رتبه های زیر 1000 کشور در زیست تقریباً 61% بوده. سال 95 یک مقدار افزایش داشته و رسیده به 73% و سال 96 باز هم افزایش داشته و رسیده به تقریباً 80%. یعنی اگر من بخوام زیر 1000 باشم باید حداقل 80% زیست بزنم. یعنی از هر ده تا سوال 8 تا باید درست جواب بدم و دو تا سفید بذازم چون اگر غلط بزنم منفی میخورم. اگر رتبه 900 بشی پزشکی جای خوب قبول نخواهی شد.

بچه های عزیز هر سال به میانگین درصد ها داره اضافه میشه. اگر میخواید موفق بشید باید خودتو به 80 برسونید تا شهر مورد نظر قبول بشید.

سال 94 تقریباً 4000 نفر بالای 50% زدن . تو سال 95، 12000 بالای 50 زدن. تو سال 96 ، 19000 بالای50 زدن. یعنی هم افزایش درصد داریم هم افزایش نفرات. یابد خوتونو بالا نگه دارید.

آمار کنکور 94 برای بچه های تجربی: ریاضی تو کنکور 94 برای بچه هایی که زیر 1000 شدن ، 55% ، تو یال 95 رسیده به 67% و تو سال 96 رسیده به 82% . پس ریاضی 50 بزنی امکان نداره زیر 1000 بشی. یعنی از هر 10 تا 8 تارو درست بزنیم. کار سختی نیست.

فیزیک تو سال 94، 60% بوده بعد رسیده به 73% تو سال 95 و در نهایت 75% تو سال 96.

شیمی تو سال 94، 68% و تو سال 95 رسیده به 69% و در نهایت تو سال 96 رسیده به 75%.

این آمار برای رسیدن به زیر 1000 هست با حول و حوش 80% در اختصاصی.

آمار دروس عمومی :

ادبیات تو سال 96 به 80% رسیده. عربی 77% ، معارف 76% و زبان 71%.

هرچی این درصدها بره بالاتر رتبه بهتر میشه.

زیست قرار 80% بزنیم و از چه رویکردی باید بهره مند بشیم برای این کار. یکی از تست های زیست شناسی که تو کنکور 97 دیده میشه. تست های زیست طولانی داده میشه. 10 تست بصورت جاخالی میاد. باید زمانبندی داشته باشیم. تقریباً 15 ثانیه باید صورت سوالو بخونیم. 15 ثانیه هم باید بذاریم واسه بررسی 4 گزینه. و به مدت 10 ثانیه باید گزینه درستو انتخاب کنید و در پاسخنامه وارد کنید.

برای اونایی که حرف آخری هستن خیلی کار سخته ولی اونایی که هفت الگو دیدن با الگوی زنجیر میشه اینو راحت زد. هفت الگو تو این سه مورد به شما کمک میکنه:

1- کاهش زمان – کنکور جنگ زمانه که اگر کسی زودتر انجام بده برنده هستش.

2- تو زیست شناسی راه های زیادی وجود داره ولی با این هفت الگو شما یک راه میانبر با آرامش طی میکنید و به جواب می رسید. هفت الگو یک خونه ذهنی منظم به شما میده و دیگه سردرگمی ندارید و با ارامش می رسید. متاسفانه خیلی از دانش آموز نمیتونن به خونه ذهنی منظمی برسن. پس خونه ذهنی منظم رویکرد دوم میشه.

3- برای موفقیت در کنکور باید سواد داشته باشید ولی الان تو کنکور تاکتیک هم مهمه که جنگ زمان داریم. پس کنکور کنکور را حل می کند.

مجموعه ای به شما کمک میکند که اول مشکل زمان شمارو حل کنه. دومین ویژگی اینه که بر اساس خط فکری طراح باشه و سومین اینه که بر اساس ضائقه طراح باشه.

هفت الگو همه نیازهای کنکور شمارو حل میکنه. 40000 نکترو تبدیل به 7 نکته میکنه.

اگر میخواید به خواسته خودت برسید و رتبه برتر شوید بهترین راه اینه که الان واژه میخواهم رتبه برتر شوم را به سامانه 100064035 میفرستی اگر با مشاورتون در ارتباط هستید میخواهم رتبه برتر شوم را به شماره مشاور خودتون پیامک کنید که یک تصمیم جدی براتون بگیره و یک برنامه ریزی فوق العاده واستون بکنه و یک محتوا عالی در اختیارتون قرار بده. اگر هم میخواید تماس بگیرید میتونید با 02164035 تماس بگیرید.

مهدی ایمانی رتبه 66 سال 97 در رشته تجربی:

اسم آقای شاکری و شعبانی را در زیست شناسی وقتی میشنوی در حد یه جمله چه حسی داری؟

خیلی نکته بین و ریز بودند که نکات مختلف را از جنبه های مختلف کتاب درسی بررسی می کردند و یک وحدت مطلب در سؤالشون به چشم میخورد.

دوستان عزیزم این اتفاق میتونه برای تک تک شما بیافته. تو این موسسه انواع و اقسام بچه ها اومدن از این الگوها استفاده کردن.

پس اگر مثل این بچه هایی که اومدن جلو دوربین و براتون صحبت کردن اگر میخواید به خواسته خودت برسید و رتبه برتر شوید بهترین راه اینه که الان واژه میخواهم رتبه برتر شوم را به سامانه 100064035 میفرستی اگر با مشاورتون در ارتباط هستید میخواهم رتبه برتر شوم را به شماره مشاور خودتون پیامک کنید که یک تصمیم جدی براتون بگیره و یک برنامه ریزی فوق العاده واستون بکنه و یک محتوا عالی در اختیارتون قرار بده. اگر هم میخواید تماس بگیرید میتونید با 02164035 تماس بگیرید.

متاسفانه در سالهایی که گذشت خیلی ناراحتی ها پیش اومد اما اتفاق های خوب هم افتاد . اولین بار انیمیشن سازی در این موسسه رخ داد. اولین بار روش پینگ پونگ و نگاه طراح کنکور اینجا رخ داد. برای اولین بار در ایران تیم زیست شناسی رخ داد. آقای روان از شهرهای شمال که استاد آموزش هستم همچنین اقای شعبانی . محمد شاکری استاد طرح تسته که در لحظه تست درست میکنه. اینجوری نیست که هر کدوم یک کار انجام بدن چون با هم میکس شدن بهترین محصولو تولید میکنن. آنچه خوبان همه دارن این اساتید با هم یکجا دارن.

یک موردی هست که از محصولات کپی استفاده میکنن. حواسشون باشه که حق الناسی هست.

همکارانی که از محصولات ما دارن استفاده میکنن لطف کنن که ذکر منبع کنید چون حق الناس است.

یکسری افراد هستن که کپی محصولات مارو انجام میدن. این مجموعه اصلاً راضی نیست. این افراد شیاد هستن و کلاهبردار.

 

 

 

  • حرف آخر منتظری

تحصیل در رشته های آزمایشگاهی علاقه مندان زیادی دارد و یکی از زیر گروه های 1 رشته تجربی است. میکروبیولوژی یک رشته آزمایشگاهی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر پزشکی ، سایر رشته ها را نیز شامل می شود. میکروبیولوژی در فارسی به معنای زیست شناسی سلولی و مولکولی است و در کتابچه انتخاب رشته به آن زیست شناسی سلولی - مولکولی گفته می شود. البته اگر بخواهیم با دقت بیشتری به فارسی ترجمه کنیم (میکروبیولوژی) ، ترجمه دقیق تر خواهد بود. رشته میکروبیولوژی بسیاری از موضوعات در زمینه زیست شناسی را پوشش می دهد. بسیاری از واحدهای موجود در این زمینه مشابه رشته پزشکی هستند. دوره هایی مانند فیزیولوژی ، ویروس شناسی ، ایمونولوژی و ... در واقع در این رشته ها به طور جزئی رفتار میکروارگانیسم ها (باکتری ها ، ویروس ها و قارچ ها) را روی موجودات زنده (انسان و حیوان) بررسی می کنند. رشته میکروبیولوژی کاربردهای بسیاری مانند: تشخیص پزشکی ، صنایع غذایی و کاربردهای صنعتی و دارویی دارد.

 

درصد دوره زیست شناسی برای پذیرش در میکروبیولوژی مهم است. کسانی که علاقه مند به رشته میکروب شناسی هستند و می خواهند از شرایط رشته میکروب شناسی مطلع شوند ، با ما همراه باشید تا از مطالب زیر اطلاعات کافی کسب کنید.

 

در حرف آخر ، من می خواهم تمام اطلاعات لازم در مورد معرفی رشته میکروبیولوژی را در اختیار شما قرار دهم.

 

رشته میکروب شناسی چند ترم است؟

مدرک لیسانس میکروب شناسی در تغییرات جدید دوره دانشگاه 139 واحد است. متقاضیانی که به دنبال پذیرش در رشته میکروب شناسی هستند باید اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنند. رشته میکروب شناسی از 8 ترم تشکیل شده و اتمام دوره کارشناسی 4 سال طول می کشد و شامل واحدهای عملی و نظری است. واحدهای عملی در آزمایشگاه های دانشگاه برگزار می شود. این دوره مانند سایر دوره ها از تعدادی دوره اصلی ، دوره های اختیاری ، دوره های ویژه و دروس عمومی تشکیل شده است. در میان واحدهای این رشته 24 واحد عملی - آزمایشگاهی وجود دارد که در ادامه مقاله مربوط به انتخاب رشته کنکور توضیح می دهیم.

 

تعداد واحدهای رشته میکروبیولوژی

طبق تیم مشاوره ارشد حرف آخر ، 83 دوره تخصصی در زمینه میکروبیولوژی وجود دارد که شامل دوره های عملی و نظری است. برخی از دوره ها در این زمینه ، بیوشیمی متابولیک و آزمایشگاهی ، بیوشیمی ساختار و آزمایشگاه ، ژنتیک پایه و آزمایشگاهی ، ژنتیک مولکولی و آزمایشگاهی ، مبانی جانورشناسی و آزمایشگاه ، قارچ شناسی و آزمایشگاه ، باکتری شناسی 1 و آزمایشگاه ، باکتری شناسی 2 و آزمایشگاه ، میکروب شناسی صنعتی ویروس پزشکی ، میکروبیولوژی محیطی و آزمایشگاهی ، زیست شناسی انگلی پایه های زیست شناسی رشد هستند.

 

دوره های عمومی میکروب شناسی 24 واحد است که در همه رشته ها مشترک است و شامل اندیشه های اسلامی 1 و 2 ، آیین زندگی ، تاریخ تمدن ، دانش خانواده و جمعیت و غیره است. دوره های پایه میکروبیولوژی از 22 واحد تشکیل شده است و شامل شیمی عمومی ، فیزیک ، ریاضیات ، زیست شناسی پیش دانشگاهی است. همچنین دانشجویان میکروبیولوژی باید 10 دوره اختیاری را بگذرانند. دوره های اختیاری 17 واحد درسی است که دانشجویان به تشخیص خود 10 واحد می گیرند. حداکثر تعداد واحدهای انتخابی در هر ترم 20 واحد است و دانشجویانی که معدل آنها به حد نصاب 12 نرسد ، حق انتخاب 20 واحد را نخواهند داشت و فقط می توانند 14 ترم در ترم جدید انتخاب کنند.

 

انواع گرایش ها در میکروب شناسی

رشته میکروبیولوژی شامل 3 گرایش است که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند. در ادامه این مقاله ، هر یک از روندها را نام می بریم و توضیح می دهیم.

در ادامه می توانید مقاله معرفی کامل رشته دندان پزشکی را به صورت کامل مطالعه کنید.

 

میکروب شناسی جهت گیری پزشکی: در این گرایش میکروب هایی که باعث بیماری در انسان می شوند مورد مطالعه قرار می گیرد. این روند در واقع در آزمایشگاه های تشخیصی و تحقیقاتی پزشکی استفاده می شود.

میکروبیولوژی جهت گیری غذایی: در این گرایش ، ارزش غذایی محصولات با استفاده از میکروب های مفید افزایش می یابد. به عنوان مثال ، محصولات لبنی پروبیوتیک در طی این فرآیند تولید می شوند.

میکروبیولوژی گرایش صنعتی: در این گرایش با استفاده از باکتریهای مفید ، کودهای کشاورزی با بازده بالاتر تولید می کنند. به عبارت دیگر ، تغذیه خاک با استفاده از میکروب های مفید انجام می شود و همچنین تولید آنزیم ها در زمینه میکروبیولوژی بسیار مهم است. تمام آنزیم های مورد استفاده در مواد شوینده توسط میکروبیولوژیست های صنعتی تولید می شوند.

میکروبیولوژی بازار کار

فارغ التحصیلان میکروبیولوژی می توانند در آزمایشگاه های تشخیص پزشکی کار کنند. همچنین بیشتر فعالیت های آزمایشگاه های تولید خاک به عهده میکروب شناسان است. آزمایشگاه های کارخانه های لبنیات و مواد غذایی نیز فارغ التحصیلان زیادی را استخدام می کنند. کنترل کیفیت تصفیه آب آشامیدنی نیز فرصت شغلی دیگر در این زمینه است. شرکت های پتروشیمی و پالایش نفت از دیگر فرصت های شغلی در این زمینه هستند.

 

در ادامه می توانید مقاله معرفی رشته پزشکی را به صورت کامل مطالعه کنید.

 

درآمد میکروبیولوژی

درآمد میکروب شناسان بسته به محل کار آنها متفاوت است. به عنوان مثال ، در آزمایشگاه های پزشکی ، درآمد طبق مصوبه وزارت بهداشت ، که برای این گروه در نظر گرفته می شود ، خواهد بود. در پالایشگاه های نفت ، به عنوان یک مدیر فنی ، به طور متوسط ​​، بین 2 تا 6 میلیون تومان ، درآمد قابل قبولی خواهد داشت. تعدادی از میکروب شناسان با ابداع روش های جدید برای تولید برخی از مواد صنعتی یا کشف مواد جدید ، دائماً مبالغ هنگفتی به دست می آورند. در واقع میزان درآمد در این زمینه به تلاش و علاقه شما در این زمینه بستگی دارد.

 

 

  • حرف آخر منتظری

رشته دندانپزشکی مانند رشته پزشکی به رشته دکترای عمومی گروه آزمایشی 1 تعلق دارد. به همین ترتیب ، بعد از پزشکی ، دندانپزشکی یکی از رشته های محبوب متقاضیان و داوطلبان کنکور است. به دلیل هر نوع عفونت در حفره دهان ، به ویژه عفونت های ناشی از دندان ، لثه و بیماری های عفونی که بین دندان ها و لثه ها رخ می دهد ، ممکن است وارد جریان خون شوند ، که گاهی منجر به بیماری های قلبی ، سکته یا حتی مرگ می شود. با کمک این علم می توان بسیاری از بیماری ها را در مراحل اولیه تشخیص داد و از پیشرفت آنها جلوگیری کرد. در ادامه به معرفی کامل رشته دندان پزشکی می پردازیم تا آخر با ما باشید.

 

امروزه ، رشته دندانپزشکی علمی سالم است که سلامت دندانها و حفره دهان و زیبایی بدن ، روح و بدن را به ارمغان می آورد. همچنین هنری است که باعث می شود لبهای لبخند زیباتر داشته باشند. با این حال ، برای درک بهتر هر نوع هنر ، به یک سری اطلاعات اساسی و دانش آگاهانه تر نیاز داریم تا بتوانیم در راه درست رویاها گام برداریم. بنابراین ، اگر شما از افرادی هستید که خواب دیروز و فردا را می بینید ، لطفا با ما بیشتر بخوانید من همچنین توصیه می کنم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر موضوعات علوم تجربی ، به وب سایت حرف آخر مراجعه کنید.

 

مهارت های دندانپزشکی

مانند سایر رشته ها ، کار در رشته دندانپزشکی به مجموعه ای از خصوصیات شخصی و توانایی های شخصی نیاز دارد که عامل مهمی برای دستیابی به موفقیت بیشتر در نظر گرفته شده است. مهارت های مورد نیاز دندانپزشک شامل موارد زیر است:

 

به اخلاق و رفتار حرفه ای توجه کنید: اخلاق به ویژه برای افرادی که با سلامت روح و جسم سر و کار دارند بسیار مهم است. زیرا رضایت و وضعیت سلامتی بیمار بسیار مهم است.

مهارت های اجتماعی: دندانپزشکان باید بتوانند با صبر و حوصله با بیماران ارتباط برقرار کنند و علاوه بر ایجاد احساس آرامش ، می توانند بیماران را در کار بهتر همکاری دهند. این مهارت هنگام برخورد با کودکان و افراد مسن بسیار مهم است.

مهارت های زبانی: بسیاری از افراد جامعه بدون توجه به سن از درمان دهان ، دندان و مسکن می ترسند.کار دندانپزشک اطمینان خاطر به بیماران و برقراری ارتباط کلامی م effectiveثر با بیماران برای کاهش استرس و در نتیجه کاهش استرس است.

قدرت و سلامت جسمی: ​​دندانپزشکان ساعتها کار می کنند و یک حالت پایدار را حفظ می کنند. آنها به عضلات و استخوان های قوی در گردن و کمر نیاز دارند. کسانی که از نظر پا مشکلی ندارند می توانند بهتر عمل کنند.

سرعت عمل: بسیاری از بیماران و حتی افراد سالم توانایی باز کردن دهان را دارند. هنگام کار با کودکان ، افراد آسیب دیده و افراد کم تحمل ، دندانپزشکان باید علاوه بر کار با کیفیت بالا ، سرعت عمل را افزایش دهند.

سلیقه بالا: تقریباً در همه شرایط درمانی علاوه بر درمان ، علائمی مانند درد و ترمیم دندان و مشکلات لثه را نیز شامل می شود. در برخی از تخصص ها (مانند ارتودنسی ، جراحی فک ، صورت ، لثه و طراحی لبخند) توجه به زیبایی و هماهنگی ضروری است.

 

برخی از ویژگی‌های بهترین دندانپزشک ها

ضریب درس های مورد نیاز برای رشته دندانپزشکی

درس های دانشگاهی با همان ضریب مواد امتحان در یک زیر گروه قرار می گیرند. گروه آزمایشی علوم تجربی از 5 زیر گروه تشکیل شده است. همانطور که می دانید رشته هایی مانند پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در زیر گروه 1 قرار دارند. داوطلبانی که به یک رشته خاص علاقه مند هستند باید بدانند که رشته مورد نظر در کدام زیر گروه برای برنامه ریزی درس است. در واقع هرچه ضریب درس در یک زیر گروه بیشتر باشد ، اهمیت آن درس در رشته هایی که زیر گروه در آن قرار دارد بیشتر است. در جدول زیر ضریب دروس مورد نیاز رشته دندانپزشکی را برای شما آماده کرده ایم.

 

ضریب درس های رشته دندانپزشکی

همانطور که می بینید ، زیست شناسی بالاترین ضریب را دارد ، به این معنی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اما اگر هدف شما قبولی در رشته دندانپزشکی است ، بهتر است اطلاعات دقیق و تکمیلی را از ردیف پذیرفته شدگان این رشته در سالهای گذشته کسب کنید. سپس می توانید برای مطالعه دروس و تمرکز روی نکات مهم و کلیدی با دقت برنامه ریزی کنید. برای این منظور می توانید مقاله مربوط به حداقل رتبه مورد نیاز برای پذیرش در دندانپزشکی را از این سایت بخوانید و دامنه اطلاعات خود را گسترش دهید.

در ادامه می توانید مقاله حداقل رتبه لازم برای قبولی در دندان پزشکی را کامل مطالعه کنید.

 

دانشگاه هایی که دندانپزشکی ارائه می دهند

رشته دندانپزشکی یکی از زیرمجموعه های کنکور علوم تجربی در انتخاب رشته کنکور سراسری است. طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، پذیرش در رشته دندانپزشکی روزانه در دانشگاه های دولتی و پردیس های خودگردان انجام می شود. البته در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش به دو روش انجام می شود. پذیرش در این رشته فقط به صورت امتحانی است و در رشته دندانپزشکی هیچ ورودی بدون کنکور وجود ندارد.

 

شاید این سوال ذهن شما را درمورد اینکه آیا امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه پیام نور ، یک دانشگاه علمی غیرانتفاعی و غیر انتفاعی دارد ، به خود مشغول کرده است. پاسخ شما منفی است ، زیرا همانطور که گفته شد ، پذیرش دندانپزشکی فقط در دانشگاه های روزانه ، پردیس های خودگردان و دانشگاه های آزاد امکان پذیر است.

 

اما در ادامه لیستی از 8 دانشگاه نمونه کشور که بر اساس رتبه بندی دانشگاه ها به عنوان بهترین ها انتخاب شده اند را آماده کرده ایم که می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

 

8 دانشگاه برتر کشور که دندانپزشکی ارائه می دهند

ظرفیت دانشگاههای ایران برای دندانپزشکی

ظرفیت دندانپزشکی کمتر از پزشکی است ، بنابراین به رتبه بندی بهتری نیاز دارد. پذیرش در رشته دندانپزشکی محلی است. از آنجا که ممکن است برخی از داوطلبان کنکور با این نوع انتخاب آشنایی نداشته باشند ، ابتدا به بحث در مورد معنی انتخاب منطقه محلی می پردازیم.

اگر بخواهیم آن را خیلی ساده بیان کنیم ، فرض کنید که استان های یزد ، چهارمحال و بختیاری و اصفهان طبق دفترچه انتخاب کنکور به عنوان یک منطقه در نظر گرفته شوند ، اگر ظرفیت این سه استان به حدی باشد که 60٪ از ظرفیت برای بومیان ، و اگر ظرفیت دانشگاه را 50 نفر در نظر بگیریم ، دانشگاه 30 نفر از این 50 نفر را از همان منطقه انتخاب می کند ، اما 40٪ باقی مانده ظرفیت از آن منطقه انتخاب نمی شود.

 

محبوب ترین تخصص های دندانپزشکی

از آنجا که در ایران تقاضا برای تخصص دندانپزشکی معمولاً بر اساس درآمد هر تخصص طبقه بندی می شود ، ما علاوه بر درآمد تقریبی هر یک ، لیستی از محبوب ترین تخصص های دندانپزشکی را نیز برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

 

ارتودنسی (درآمد حداقل 25 میلیون در ماه)

جراحی فک و صورت (درآمد حداقل 25 میلیون در ماه)

جراحی لثه (درآمد حداقل 20 میلیون در ماه)

دندان مصنوعی (حداقل درآمد 20 میلیون در ماه)

دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی (حداقل درآمد 20 میلیون در ماه)

نتایجی که اظهار شده

دوستان عزیز در این مقاله سعی شده است تا رشته دندانپزشکی به صورت جامع و کامل معرفی شود. انتخاب رشته تحصیلی مناسب با توانایی ها ، تیپ شخصیتی ، استعدادها و. اولین و مهمترین گام در انتخاب رشته دانشگاهی است. بنابراین بسته به هدف خود ، باید آگاهانه تر درباره آینده خود تصمیم بگیرید. در طی این مقاله سعی کردم تمام موارد مورد نیاز عزیزان شما را برای آشنایی کامل با رشته دندانپزشکی بیان کنم. اما به خاطر داشته باشید که دندانپزشکی یک هنر است ، زیرا در دندانپزشکی ما در حال بازسازی و ترمیم عضوی مهم و حیاتی هستیم که یک نعمت خدادادی است و حفظ این نعمت دشوار است.

در ادامه می توانید مقاله رسیدن به دندان پزشکی را هم کامل مطالعه کنید.

 

درصد و رتبه قبولی برای دندانپزشکی چقدر باید باشد؟

با توجه به اینکه دندانپزشکی دومین رشته محبوب علوم تجربی است ، میانگین درصد باید بالای 70 باشد و رتبه قبولی باید زیر 1000 باشد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

بهترین دانشگاه برای پذیرش دندانپزشکی در ایران کدام است؟

طبق رتبه بندی وزارت بهداشت ، دانشگاه شهید بهشتی تهران جزو برترین دانشگاه های پذیرنده رشته دندانپزشکی است اما برای کسب اطلاعات در مورد سایر دانشگاه های نمونه کشور ، به متن مقاله مراجعه کنید.

چند ترم در دندانپزشکی است؟

دندانپزشکی یک درس 6 ساله با 12 ترم است. اما این رشته به سه درس مجزا تقسیم می شود ، درس اول یک درس 2 ساله در علوم پایه و درس دوم یک درس کارآموزی 4 ساله است.

بهترین کشورها برای تحصیل کدامند؟

کشورهایی مانند ایالات متحده ، انگلستان ، کانادا ، استرالیا ، آلمان ، اتریش ، اسپانیا ، فرانسه و سوئیس دارای اعتبار علمی بالایی در زمینه های پزشکی و دندانپزشکی هستند.

درآمد دندانپزشک چقدر است؟

یک دندانپزشک بسته به محل کار و تخصص خود می تواند ماهیانه بین 10 تا 30 میلیون دلار درآمد کسب کند.

  • حرف آخر منتظری

آیا شما کنکور هستید و زمان کمی تا کنکور باقی مانده است؟ یا آیا شما از آن دسته افرادی هستید که رابطه خوبی با شیمی ندارند و فقط به دنبال درصد رضایت بخشی در این دوره هستند؟ در هر صورت مکان مناسبی را برای حل مشکل خود انتخاب کرده اید. در مقاله قبلی ، مبانی مهم فیزیک در کنکور را به طور کامل مرور کردیم و امروز زمان معرفی مباحث مهم شیمی در کنکور است.

 

شیمی یک موضوع شیرین و در عین حال بسیار دشوار در کنکور سراسری است ، که در سال های اخیر از نظر پاسخگویی به سوال خود به شدت افت کرده و حتی یک رکورد نیز ثبت کرده است به طوری که در چند سال متوالی کسی 100٪ در این درس شکست خورد؛ از طرف دیگر ، این دوره در رشته تجربی بسیار مهم است ، خصوصاً برای افرادی که رشته داروسازی را دوست دارند و برخلاف تصور ، در رشته ریاضی و فیزیک نیز بسیار مهم است. این ممکن است در ابتدا مهم نباشد ، اما برای رشته هایی مانند مهندسی شیمی ، مهندسی نفت ، پلیمرها ، مکانیک و بسیاری از رشته های دیگر ، شیمی موضوع اصلی است و داوطلبی که از این پس آن را به خوبی یاد نگیرد ، در آینده. کنکور هم مشکلاتی خواهد داشت.

 

من یک مشاور و کارشناس علمی شایسته هستم و در این مقاله به طور کامل مباحث مهم شیمی در کنکور تجربی و ریاضی را که مباحث آسان کنکور نیز هست معرفی می کنم و اهمیت شیمی را در رشته تجربی و کنکور ریاضی. و ما عملکرد داوطلبان را در پاسخ به سوال شما با آمار دقیق بررسی می کنیم. علاوه بر این ، مباحث آسان شیمی کنکور که امروز به معرفی آنها خواهیم پرداخت ، مباحثی است که در دانشگاه و برخی از رشته ها با آنها بسیار روبرو خواهید شد.

در ادامه می توانید مهمترین فصل های شیمی کنکور را هم مطالعه کنید.

 

اهمیت شیمی در کنکور تجربی و ریاضی:

در این مقاله ، ما مباحث مهم ریاضیات را در کنکور تجربی مورد بررسی قرار دادیم و ثابت کردیم که ریاضیات می توانند حتی از زیست شناسی رنگارنگ تر باشند. امروز می خواهم به شما اطلاع دهم که دقیقاً تاثیری که دوره شیمی در کنکور شما می گذارد به اندازه ریاضیات و بیشتر از زیست شناسی مهم است. باورش برای شما شاید سخت باشد اما به مقاله قبلی نگاه کنید و همان کارهایی را که برای درس ریاضی برای این درس انجام دادیم انجام دهید تا به اهمیت شیمی در کنکور ریاضی و تجربی پی ببرید. اما در اینجا توضیح مختصری در مورد درس شیمی خواهیم داد.

 

شیمی کنکور از پایه دهم با 3 فصل جهان ، رد پای گازها در زندگی و آب ، ریتم زندگی ، شیمی سال یازدهم با سه فصل برای دانستن ارزش هدیه های زمینی ، نیاز به غذای سالم و لباس ، و سال دوازدهم با چهار فصل در مولکول ها در خدمت سلامت ، آسایش و رفاه در سایه شیمی ، شیمی تجلی هنر ، زیبایی و ماندگاری است ، و شیمی راهی برای آینده ای روشن تر است . به طور کلی در رشته ریاضیات ضریب 6 و در رشته آزمایشات ضریب 9 با 35 سوال از بودجه و سفارش سوال 236 تا 270 در جزوه ویژه رشته تجربی دارد. و دستور سوال 201 به 235 در جزوه ویژه ریاضیات. زمان پاسخ به شیمی سوال برای کل سوال شما 35 دقیقه است که برای هر سوال 1 دقیقه است.

 

نحوه عملکرد داوطلبان در پاسخ به کنکور شیمی سوال:

چگونه می توان به داوطلبان کنکور شیمی سوال پاسخ داد

بریم سراغ قسمت مورد علاقه من. طبق معمول در سایت حرف اخر ، ما عملکرد داوطلبان را در پاسخ به کنکور شیمی سوال بررسی خواهیم کرد. اما ابتدا باید بدانید که آمار ارائه شده کاملاً معتبر و براساس ارزیابی پیک در مورد نحوه پاسخگویی داوطلبان رشته تجربی به کنکور سوال است و در تصویر بالا می توانید این آمار را به طور کامل مشاهده کنید.

 

طبق این آمار ، در سال 1997 تعداد افرادی که در جلسه کنکور شرکت کرده اند 569994 نفر بوده است که عملکرد آنها به شرح زیر است.

دوستانی که بهترین مدرس شیمی کنکور رو بدونند کافیه این مقاله عالی رو بخونند.

تعداد افرادی که در شیمی کنکور قبول نشده اند: 190،259 نفر ، معادل 33٪ از کل داوطلبان

تعداد افراد کمتر از 50٪ امتیاز: 560191 ، معادل 98٪ از کل داوطلبان

تعداد افرادی که بیش از 50 درصد دریافت کرده اند: 9793 نفر ، معادل 2 درصد از کل داوطلبان

تعداد افرادی که شیمی 100 را شکست داده اند: هیچ کدام

در کنکور سراسری 98 رشته تجربی 575484 نفر در جلسه کنکور شرکت کردند که عملکرد آنها به شرح زیر تجزیه و تحلیل می شود.

تعداد افرادی که در شیمی کنکور قبول نشده اند: 160939 نفر ، معادل 28٪ از کل شرکت کنندگان

تعداد افراد کمتر از 50٪: 569221 نفر ، معادل 99٪ از کل شرکت کنندگان

تعداد افرادی که بیش از 50 درصد دریافت کرده اند: 6623 نفر ، معادل 1 درصد از کل داوطلبان

تعداد افرادی که در شیمی 100 نمره کسب کرده اند: 48 نفر

با تجزیه و تحلیل آمار فوق ، نتایج شگفت انگیزی بدست می آید. اول از همه ، دانشجوی کنکور باشید که در جلسه کنکور شرکت می کند و به هیچ سوال شیمی پاسخ نمی دهد. به طور متوسط ​​30٪ از شرکت کنندگان را پشت سر خواهید گذاشت. نکته بعدی در مورد آمار بالای 50 است. از حدود 1000 نفر در سال 1998 ، فقط 10 نفر می توانند درصدی بالاتر از 50 در شیمی بدست آورند ، این بدان معنی است که شخصی که بیش از نیمی از کنکور شیمی سوال را پاسخ دهد ، در بین افراد برتر قرار خواهد گرفت. درصد شرکت کنندگان.

اما درصد شیمی رتبه های برتر را بررسی کنید که شامل افرادی است که به رتبه کمتر از 1000 کشور رسیده اند و در آمار زیر می توانید درصد متوسط ​​و کمترین و بالاترین درصد بدست آمده توسط آنها را مشاهده کنید.

درصد متوسط ​​شیمی رتبه برتر: 1.49٪

درصد کمتر کسب شده توسط رتبه های زیر 1000: 100٪

بیشترین درصد به دست آمده توسط رتبه های زیر 1000: 5.87٪

همچنین می توانید نمونه تدریس شیمی حرف آخر را هم مطالعه کنید.

 

دسته های مباحث شیمی کنکور:

دسته عناوین شیمی

علاوه بر تقسیم شدن به پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم ، تقسیمات دیگری نیز وجود دارد که اکثر آنها از آن بی اطلاع هستند. متأسفانه بسیاری از افراد شیمی را به صورت پایه می خوانند و این یکی از دلایل درصد نامطلوب داوطلبان در این دوره است. باید بدانید که طبقه بندی صحیح شیمی برای مطالعه آن به دو موضوع تقسیم می شود: مفاهیم شیمی کنکور و مباحث شیمی کنکور که دارای 18 مفهوم شیمی سوال و حدود 17 مسئله شیمی کنکور سوال است. متأسفانه منابع کمی در کنکور شیمی با این دسته آموزش داده می شود.

دوستانی که میخوان پکیج های شیمی حرف آخر را با تخفیف ویژه تهیه بکنند، کافیه به سایت حرف اخر مراجعه کنید.

 

  • حرف آخر منتظری

نحوه تحلیل آزمون به سبک کاملا حرفه ای یکی از ارکان مهم در کنکور است که غالباً از آن چشم پوشی می شود و این سهل انگاری باعث افت سطح و درصد دانش آموزان در امتحانات ساختگی شده است ، اما این پایان راه نیست ، بلکه خواهد بود تأثیر اصلی خود را در جلسه کنکور دارد. چشم انداز و این اثر بدست آوردن درصد کم و حتی درصد منفی در دوره ها است. نمونه بارز آن کنکور سراسری 97 در رشته تجربی است که در آن از 56994 شرکت کننده ، حدود 219000 نفر رشته ریاضی را رد کردند. همه ما می دانیم که پیشگیری بهتر از درمان است ، بنابراین اگر نمی خواهید به سرنوشت 219000 نفری که در کنکور 97 شرکت کردند ، مبتلا شوید ، بیاموزید که چگونه آزمون را آنالیز کنید.

 

این مقاله حاصل تجربه چندین ساله من به عنوان مشاور و رتبه برتر کنکور است و به جرات می توان گفت فردی که در فنون تجزیه و تحلیل آزمون مهارت دارد ، بالاترین بازده را در مطالعه کسب خواهد کرد. بنابراین در سایت حرف اخر با ما همراه باشید و ما یک سورپرایز ویژه برای شما خواهیم داشت که می تواند مسیر کنکور شما را تغییر دهد.

 

نحوه تجزیه و تحلیل آزمون؛ پل برای افزایش درصد و تعادل

نحوه تجزیه و تحلیل آزمون

نحوه تجزیه و تحلیل آزمون شامل چندین اصل و قانون است ، اما امروز فقط در چند مرحله حرفه ای ترین سبک تجزیه و تحلیل آزمون ها را به شما نشان خواهیم داد. به راحتی می توان گفت که این آموزش می تواند تأثیر بسزایی در شما بگذارد. اما تجزیه و تحلیل آزمون های آزمایشی یا تجزیه و تحلیل آزمون نیز اهمیت و موقعیت خاص خود را دارد که ما در تجزیه و تحلیل آزمون های آزمایشی به شما آموزش می دهیم. دلیل این امر دانستن مسیر کنکور است. هر قدمی که برمی دارید ، باید بدانید که من به عنوان یک مشاور ، به شما در شناختن این مسیر کمک می کنم. در مقالات قبلی ، می توانید در مورد چگونگی آزمون از این سایت مطالعه کنید.

 

اهمیت تجزیه و تحلیل آزمون های آزمایشی:

آیا تاکنون از اهمیت تجزیه و تحلیل تست های آزمایشی فکر کرده اید؟ چرا ما باید بدانیم که چگونه آزمون های ساختگی را تحلیل کنیم؟ تجزیه و تحلیل تست های آزمون های آزمایشی قبل از هر چیز به دلیل تست خود دانش آموز است ، آیا کتاب های درسی که خوانده است می تواند به او در حل تست کمک کند یا خیر؟ دومین اهمیت تجزیه و تحلیل آزمون آزمایشی ، یافتن و پوشش نقاط قوت و ضعف داوطلب است. ممکن است بگویید که ما برای یافتن نقاط قوت و ضعف آزمایش می کنیم ، اما در پاسخ باید بگوییم که تاکنون برای پوشش آنها اقدامی انجام داده اید؟

در ادامه می توانید پکیج 20 آزمون جامع حرف آخر نظام جدید رو هم با تخفیف ویژه مشاهده کنید.

بعضی از دانش آموزان راضی هستند و اگر سطح آنها خوب است خدا را شکر می کنند. گروه دوم که تعادل آنها خراب شده است ، همیشه می گویند: "این آزمون بد است ، انشا Godالله که آزمون بعدی را خوب بخوانم" و هر دو گروه آزمون را به حال خودشان واگذار می کنند.

 

آیا باید کل آزمون را تجزیه و تحلیل کنیم؟

تجزیه و تحلیل سوالات شما فقط می توانید تست سوالات و سوالات اشتباهی را که به آن پاسخ نداده اید اجرا کنید ، اما اگر وقت کافی دارید ، نگاهی سریع به سوالات که به آن پاسخ صحیح داده اید ، بیندازید ، که این باعث تسلط شما بر کل سوالات می شود. خواهد بود. اما ما همچنین یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم. اگر به دنبال افزایش درصد کنکور هستید ، مقاله مربوطه را از این سایت بخوانید.

 

چگونه تست های آزمایشی سوالات را تجزیه و تحلیل کنیم؟

اما بیایید وارد بحث اصلی در مورد چگونگی تجزیه و تحلیل آزمونهای آزمایشی سوالات شویم ، که من مرحله به مرحله به شما آموزش می دهم. مطالب را با دقت بخوانید و اگر می توانید ، این راه حل ها را جایی بنویسید.

 

1. دفتر تجزیه و تحلیل سوالات یک تست برای خودتان داشته باشید:

تجزیه و تحلیل آزمون های آزمایشی

از امروز ، دفتری را برای تجزیه و تحلیل آزمون قلم سوالات یا تست gage یا هر تست دیگری که می دهید راه اندازی کنید. تاریخ هر امتحان را در دفترچه بنویسید و برای هر درس نمودار درست کنید. یعنی 9 نمودار برای همه دروس (از جمله زمین شناسی) لازم است. هر درس را به سه قسمت تقسیم کنید. قسمت اول مربوط به سوالات است که شما درست جواب داده اید. قسمت دوم مربوط به سوالات بدون پاسخ و قسمت سوم مربوط به سوالات است که شما اشتباه پاسخ داده اید. همچنین به یاد داشته باشید که نیازی به نوشتن فرم سوال ندارید ، فقط شماره سوال کافی است.

در ادامه می توانید پکیج 10 آزمون مبحثی حرف آخر نظام جدید که به صورت مبحثی هست رو با تخفیف ویژه تو سایت حرف آخر مشاهده کنید.

تجزیه و تحلیل آزمون با استفاده از استدلال:

تجزیه و تحلیل آزمون سوالات

پس از انجام مراحل فوق ، تجزیه و تحلیل آزمون تمرکز یا تجزیه و تحلیل هر آزمون دیگری را وارد کنید ، که مخصوص سوالات بدون پاسخ یا سوالات مشابه است. تعداد هر سال و دلیل اینکه به آن س answeredال اشتباه پاسخ داده اید یا اصلاً به آن پاسخ نداده اید ، بنویسید.

 

به عنوان مثال ، من به شماره سوال یک درس خاص ریاضی اشتباه پاسخ دادم زیرا فرم سوال نکته ای داشت که من نمی دانستم. یا من س solveال را حل نکردم زیرا بین گزینه ها شک داشتم ، یا به دلیل خطای محاسبه به آن س answeredال پاسخ نادرستی دادم ، یا اصلاً نکته را می دانستم اما حضور ذهن نداشتم یا نمی دانستم که س questionال با این نکته حل خواهد شد

 

این یکی از وظایف تجزیه و تحلیل سوالات آزمون Gauge یا تست های دیگر است و شما باید آن را انجام دهید ، دلیل این امر را در ادامه خواهید فهمید.

 

سوالات مارک دار:

 

سوالات مارکدار به سوالاتی که اولاً به آنها اشتباه پاسخ داده است و ثانیاً در میان سوالات که به درستی حل کرده اید ، نکات جالب توجهی دارید. این را نیز علامت گذاری کنید و بدانید که آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. بیشتر داوطلبان هنگام ورود به مرحله جمع بندی کتاب درسی خلاصه یا تست های مهم را برای خود علامت گذاری نکرده اند و باید از ابتدا تمام آزمون ها را دوباره حل کنند. و شما باید اصول آن را بدانید تا با یک کلیک آن را بخوانید.

 

داوطلبی که آزمون های مارکدار دارد ، دیگر مانند داوطلبان رده بالا سردرگم نیست و در طول دوره جمع بندی با آزمون های زیادی روبرو نخواهد شد و فقط تست های مارک دار را حل خواهد کرد ، یعنی مطالعه هوشمندانه.

  • حرف آخر منتظری