موسسه حرف آخر

آموزش کنکور با انیمیشن و تصویرسازی

موسسه حرف آخر

آموزش کنکور با انیمیشن و تصویرسازی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

رشته مهندسی کامپیوتر

مقدمه ای بر مهندسی کامپیوتر

یکی از محبوب ترین رشته ها در ریاضیات و فیزیک مهندسی کامپیوتر است که در زیر گروه 1 مجموعه ریاضیات و فیزیک قرار دارد و شامل دو بخش نرم افزار و سخت افزار است. در این رشته ، دانشجویان با توجه به علاقه خود در یکی از این دو بخش شروع به تحصیل می کنند. علوم کامپیوتر ، مانند بسیاری از علوم ، به سرعت به روز می شود و کسانی که تصمیم به کار در این زمینه می گیرند باید پشتکار زیادی داشته باشند و همیشه چیزهای جدیدی یاد بگیرند. تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در دوره کارشناسی 4 سال (8 ترم) طول می کشد و 140 دوره باید گذرانده شود. در ادامه با دوره ها و واحدهای آنها بیشتر آشنا می شویم.

 

گرایش های مهندسی کامپیوتر

رشته های مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی که در بالا توضیح دادم شامل سه بخش است:

 

1. نرم افزار

این قسمت داخلی و نامرئی رایانه است که به آن شبح رایانه نیز گفته می شود. دانشجویان این رشته به زبان های مختلف برنامه نویسی ، سیستم عامل های مختلف ، طراحی ، ساخت و اصلاح برنامه های رایانه ای آموزش می بینند و آموزش های لازم را می بینند.

 

2. شاخه سخت افزار

قسمت خارجی و بصری رایانه نامیده می شود. دانشجویان در این زمینه تجهیزات رایانه ای ، از جمله تراشه های رایانه ای ، برد مدار چاپی ، تابلوها و اجزای مربوط به سیستم های رایانه ای (ماوس ، صفحه کلید ، مودم ، چاپگرها و ...) را مطالعه ، مطالعه ، طراحی و ساخت می کنند. مهندسان سخت افزار همچنین ممکن است مسئول نظارت بر نصب و تولید رایانه باشند.

 

3. فناوری اطلاعات (IT)

در این شاخه بیشتر به مباحث نظری رایانه توجه می شود و برخلاف روند نرم افزاری و سخت افزاری ، دروس ریاضیات کمتری را شامل می شود. این رشته شامل دوره های مهندسی برق ، مدیریت ، نرم افزار و سخت افزار است. این گرایش خود تمایلات مختلفی دارد که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

 

الف) شبکه های رایانه ای

شبکه های رایانه ای و همچنین امنیت در شبکه های رایانه ای را طراحی ، پیکربندی و پیاده سازی می کند.

 

ب) تجارت الکترونیکی

"تجارت الکترونیکی" شامل تعامل تجاری و مدیریتی است که با استفاده از فناوری اطلاعات انجام می شود و معاملات در مراحل طراحی ، تولید ، خرید ، فروش و تحویل را تسهیل کرده است.

 

ج) مدیریت سیستم های اطلاعاتی

فارغ التحصیلان از تهدیداتی مانند بدافزار ، ویروس ، هک ، حملات DOS و موارد دیگر خودداری می کنند.

بهترین دانشگاه برای تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایران

دانشگاه های زیادی در ایران برای تحصیل در این رشته وجود دارد و با توجه به هجوم دانشجویان به رشته علوم تجربی ، پذیرش در دانشگاه های برتر ایران برای رشته مهندسی کامپیوتر آسان شده و با کمی تلاش و پشتکار می توانید در بهترین دانشگاههای ایران وارد این رشته شوید. یک نویسنده حرفه ای شوید. با ورود به دانشگاه های برتر ، دانشجویان از فرصت های بسیاری برخوردار می شوند و خود را در میان نخبگان کشور می یابند.

 

بهترین دانشگاه مهندسی کامپیوتر در جهان

دانشگاه های زیادی در خارج از ایران وجود دارند که برای ادامه تحصیل در سایر کشورها به دانشجویان بورسیه می دهند. اما نکته مهم این است که اعتبار دانشگاه در جهان باید سنجیده شود. و مورد دیگری که باید در نظر گرفت این است که دانشگاه مورد نظر باید مدرک مورد نظر شما را ارائه دهد.

 

بازار کار مهندسی کامپیوتر

همانطور که می دانید امروزه رشته مهندسی کامپیوتر به دلیل کاربردی بودن در وضعیت خوبی قرار دارد. اگر به آگهی های استخدام مراجعه کنید ، واقعاً متوجه خواهید شد که تقاضا برای مهندس برنامه نویسی زیاد است و فارغ التحصیلان هرگز بیکار نخواهند شد. آنها می توانند در بانک ها ، شرکت های رایانه ای و ادارات دولتی استخدام شوند. آنها همچنین می توانند شرکتی با کارآفرینی راه اندازی کنند که خدماتی مانند برنامه نویسی ، طراحی وب و برنامه نویسی برنامه های تلفن همراه را ارائه می دهد. یک مهندس کامپیوتر با تخصص در چندین زبان برنامه نویسی می تواند به راحتی پذیرفته شود و به شرکت های خارجی مهاجرت کند ، اما باید انگلیسی را مانند آب آشامیدنی بداند. لازم به ذکر است که این روزها با افزایش فروش محصولات در اینترنت و وب سایت ها ، بازار کار طراحان وب بسیار رونق گرفته است. بازار کار مهندسی کامپیوتر برای زنان همانند مردان است و با اطمینان می توان گفت یکی از بهترین فرصت های شغلی در بازار کار زنان در ایران است.

 

درآمد مهندسی کامپیوتر

حقوق مهندس کامپیوتر متفاوت است. در صورت استخدام وی در آژانس ، ماهانه حقوق دریافت می کند. اما اگر برای خودش کار کند یا شرکتی تأسیس کند ، حتی اگر برنامه های دشوار و دشواری بنویسد ، حقوق و درآمد بالاتری دریافت خواهد کرد. حقوق مهندس کامپیوتر به طور قطعی قابل بیان نیست زیرا بسیار زیاد و کم است. البته در کشوری مانند ایالات متحده که بازار کار مهندس کامپیوتر یکی از محبوب ترین بازارهای شغلی است ، برنامه نویسی با درآمد متوسط ​​سالانه 90 هزار دلار درآمد بسیار بالایی دارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رشته کنکور کلیک کنید.

 

شهریه دانشگاه آزاد ، مهندسی کامپیوتر

شهریه مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد در سالهای 1400-99

 

کاردانی = 1500000 تا 1950000

 

لیسانس ناپیوسته = 1750000 تا 2500000 تومان

 

مدرک کارشناسی = 1800000 تا 3000000 تومان

 

کارشناسی ارشد = 3100000 تا 4000000 تومان

 

دکترا = 9800000 تا 12600000 تومان

 

و سالانه حدود 10 تا 15 درصد به مبلغ شهریه دانشگاه آزاد اضافه می شود.

 

پیام مهندسی کامپیوتر

دانشگاه پیام نور دارای گرایش های نرم افزاری و سخت افزاری است ، بنابراین داوطلبان می توانند بدون قبولی در کنکور در رشته کامپیوتر ثبت نام کرده و از تحصیلات خوبی برخوردار شوند. شهریه دانشگاه پیام نور یکی کمتر از دانشگاه آزاد است. در کادر پایین ، میزان شهریه دانشگاه پیام نور در رشته کامپیوتر در سال 1400-99 افزایش یافته است ، البته این را هم بگویم که میزان شهریه دانشگاه حدود 10 افزایش یافته است سالانه 15٪

 

لیسانس = 1،000،000 تا 2،000،000 تومان

 

کارشناسی ارشد = 2600000 تا 3600000 تومان

 

دکترا = 7300000 تا 9600000 تومان

 

شرایط پذیرش مهندسی کامپیوتر

اول از همه برای ورود به رشته مهندسی کامپیوتر باید وارد رشته ریاضی و فیزیک شوید و پس از گذراندن دوره های دهم ، یازدهم و دوازدهم ، در کنکور سراسری شرکت کنید و تحصیل در یکی از دانشگاه های دولتی یا غیردولتی را انتخاب کنید. دانشگاه ها. راه دیگر ورود به این رشته از طریق هنرستان است و می توانید از این طریق دنبال کنید.

 

در ادامه می توانید محصولات ریاضی حرف آخر را با تخفیف ویژه تهیه کنید.

 

  • حرف آخر منتظری

ترمیم معدل چیست؟
قانون بازیابی معدل نمرات امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان و همچنین دیپلم برای اولین بار در سال 2015 تصویب و نهایی شد. هدف از تصویب قانون همه چیز در مورد طرح ترمیم معدل ​​این است:

ایجاد زمینه ای برای بهبود سوابق تحصیلی دانشجویان ، که این قانون تأثیر مستقیم در کنکور دانشگاه دارد ، به عبارت دیگر ، در معدل فارغ التحصیلان م effectiveثر است.
تصویب این قانون برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری که معدل نسبتاً پایینی دارند بسیار مفید است. این دانش آموزان می توانند از قانون ترمیم معدل برای افزایش معدل خود و در نتیجه ارتقا thus رتبه خود در کنکور استفاده کنند.
توجه: نمره هایی که دانش آموزان و داوطلبان در طرح ترمیم پایه سوم دبیرستان کسب می کنند هیچ تأثیری بر معدل آنها ندارند و فقط در اعمال سوابق تحصیلی در آزمون سراسری تأثیرگذار خواهند بود.

آیا تعمیر معدل بر معدل تأثیر می گذارد؟
این سوال یکی از رایج ترین سوالات سوال در رابطه با تعمیر معدل است که ذهن بسیاری از دانشجویان و داوطلبان را به خود مشغول کرده است. درمورد موضوع تأثیر این طرح بر معدل دیپلم ، باید توجه داشت که نمره هایی که دانش آموزان در برنامه ترمیم معدل نهایی کسب می کنند ، هیچ تأثیری بر معدل دیپلم آنها ندارد و فقط در کاربرد مدارک تحصیلی است. سوابق در کنکور سراسری. تأثیر دارد.

شرایط بازیابی معدل دیپلم کنکور
یکی از س questionsالاتی که همه داوطلبان از مشاوران و متخصصان دانشگاهی در مورد ترمیم معدل دارند این است که افزایش معدل دیپلم کنکور چه شرایطی دارد؟
در مورد این س questionال باید ذکر شود که خوشبختانه داوطلبان محدودیتی برای بهبود معدل و ارتقا low نمرات پایین ندارند. همه داوطلبان با معدل کمتر از 20 می توانند به راحتی معدل خود را تعمیر کرده و در آزمون شرکت کنند. به این ترتیب حتی دانش آموزانی که معدل خوبی دارند می توانند در این پروژه شرکت کرده و معدل خود را بیشتر کنند. این می تواند تأثیر زیادی در آنها داشته باشد تا نمرات عالی کنکور را بدست آورند.

در ادامه می توانید مقاله رتبه قبولی اتاق عمل رو هم به صورت کامل مطالعه کنید.

ترمیم معدل دیپلم سیستم جدید
دبیرکل شورای آموزش عالی در نامه ای به رئیس مرکز سنجش و کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش از اجرای قطعنامه 915 برای بازگرداندن نمرات دوره های نهایی داوطلبان و دانشجویان آموزش جدید خبر داد. سیستم.
همچنین ، عباس سلطانیان ، مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری ، در توضیح احیای معدل دیپلم سیستم جدید و سوابق تحصیلی آن ، گفته بود: هرکسی که بخواهد دوره یا دوره ها را دوباره بگیرد و نمره خود را ارتقا دهد می تواند اقدام کند در امتحانات نهایی مجددا شرکت کنید.
بنابراین ، متقاضیان این پروژه باید به منطقه آموزش خود ، که از آنجا دیپلم خود را گرفته اند ، بروند و درخواست خود را شخصاً ثبت کنند.

پیشنهاد: برای اینکه در امتحانات نهایی از مطالعه خود بیشترین بهره را ببرید ، بهتر است با بسته های امتحان نهایی آشنا شوید و مطابق این بسته ها برنامه ریزی کنید.

ترمیم معدل دیپلم سیستم قدیمی
این طرح همچنین برای ترمیم معدل دیپلم سیستم قدیمی اعمال می شود. به عبارت دیگر ، دانشجویان و داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم نظام قدیم هستند ، علاوه بر دوره های نهایی سال سوم دبیرستان ، می توانند نمرات دروس برگزار شده در پیش دانشگاهی را بهبود بخشند. به عبارت دیگر ، این دانش آموزان می توانند علاوه بر اصلاح معدل سال سوم دبیرستان ، نسبت به ترمیم معدل پیش دانشگاهی خود نیز اقدام کنند.

 

چه کسی می تواند در پروژه ترمیم معدل دیپلم شرکت کند؟
سوابق تحصیلی در نتایج آزمون ورودی داوطلبانی که از سال 2005 دیپلم خود را دریافت کرده اند تأثیرگذار است ، بنابراین داوطلبان کنکور سراسری که از سال 1984 مدرک خود را دریافت کرده اند می توانند برای ترمیم معدل نهایی خود اقدام کنند. این طرح به تصویب مجلس رسیده است و داوطلبان می توانند در این طرح برای بازگرداندن معدل دیپلم در سه آزمون نهایی خرداد ، ژانویه یا سپتامبر شرکت کنند. برای شرکت در این پروژه باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

داوطلبان می توانند برای بهبود نمرات دروس نهایی خود در ماه های ژوئن ، سپتامبر یا ژانویه در یکی از شیفت ها شرکت کنند. به عبارت دیگر ، آنها نمی توانند یکی از دوره های ژانویه و دوره های دیگر را در ژوئن امتحان کنند.
دانش آموزان و داوطلبانی که قصد شرکت در آخرین آزمون ارتقا G معدل را دارند باید بین 30 تا 45 روز قبل از آزمون در مدارس محلی بزرگسالان ثبت نام و ثبت نام کنند.
داوطلبانی که مدرک خود را قبل از سال 1984 اخذ کرده باشند نمی توانند در این آزمون شرکت کنند.
سهمیه معدل در کنکور
اکنون ، به بخشی رسیدیم که در مورد موضع میانه صحبت کنیم. در سال های اخیر بحث هایی در مورد حذف کنکور وجود داشته است اما تقریباً بعد از 10 سال هیچ خبری در مورد حذف کنکور منتشر نشده است. برای اجرای طرح حذف کنکور ، پذیرش دانشجو باید بر اساس سوابق تحصیلی باشد.

در ادامه می توانید پروژه 6040 حرف آخر را با تخفیف های عالی تهیه کنید.
به همین دلیل است که سالانه تأثیر معدل در نتایج کنکور در حال افزایش است. تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور از سال 1998 تاکنون به تأثیر مثبت 30٪ رسیده است. به این ترتیب ، داوطلبانی که معدل بالایی دارند ، بسیار بیشتر پذیرفته می شوند در کنکور سراسری. به طور کلی سوابق تحصیلی تأثیر مثبتی در پذیرش داوطلبان در کنکور سراسری دارد. با این وجود ، سوابق تحصیلی داوطلبانی که معدل کمی دارند ، تأثیری در کنکور سراسری نخواهد داشت.

  • حرف آخر منتظری