موسسه حرف آخر

آموزش کنکور با انیمیشن و تصویرسازی

موسسه حرف آخر

آموزش کنکور با انیمیشن و تصویرسازی

رشته مهندسی کامپیوتر

مقدمه ای بر مهندسی کامپیوتر

یکی از محبوب ترین رشته ها در ریاضیات و فیزیک مهندسی کامپیوتر است که در زیر گروه 1 مجموعه ریاضیات و فیزیک قرار دارد و شامل دو بخش نرم افزار و سخت افزار است. در این رشته ، دانشجویان با توجه به علاقه خود در یکی از این دو بخش شروع به تحصیل می کنند. علوم کامپیوتر ، مانند بسیاری از علوم ، به سرعت به روز می شود و کسانی که تصمیم به کار در این زمینه می گیرند باید پشتکار زیادی داشته باشند و همیشه چیزهای جدیدی یاد بگیرند. تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در دوره کارشناسی 4 سال (8 ترم) طول می کشد و 140 دوره باید گذرانده شود. در ادامه با دوره ها و واحدهای آنها بیشتر آشنا می شویم.

 

گرایش های مهندسی کامپیوتر

رشته های مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی که در بالا توضیح دادم شامل سه بخش است:

 

1. نرم افزار

این قسمت داخلی و نامرئی رایانه است که به آن شبح رایانه نیز گفته می شود. دانشجویان این رشته به زبان های مختلف برنامه نویسی ، سیستم عامل های مختلف ، طراحی ، ساخت و اصلاح برنامه های رایانه ای آموزش می بینند و آموزش های لازم را می بینند.

 

2. شاخه سخت افزار

قسمت خارجی و بصری رایانه نامیده می شود. دانشجویان در این زمینه تجهیزات رایانه ای ، از جمله تراشه های رایانه ای ، برد مدار چاپی ، تابلوها و اجزای مربوط به سیستم های رایانه ای (ماوس ، صفحه کلید ، مودم ، چاپگرها و ...) را مطالعه ، مطالعه ، طراحی و ساخت می کنند. مهندسان سخت افزار همچنین ممکن است مسئول نظارت بر نصب و تولید رایانه باشند.

 

3. فناوری اطلاعات (IT)

در این شاخه بیشتر به مباحث نظری رایانه توجه می شود و برخلاف روند نرم افزاری و سخت افزاری ، دروس ریاضیات کمتری را شامل می شود. این رشته شامل دوره های مهندسی برق ، مدیریت ، نرم افزار و سخت افزار است. این گرایش خود تمایلات مختلفی دارد که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

 

الف) شبکه های رایانه ای

شبکه های رایانه ای و همچنین امنیت در شبکه های رایانه ای را طراحی ، پیکربندی و پیاده سازی می کند.

 

ب) تجارت الکترونیکی

"تجارت الکترونیکی" شامل تعامل تجاری و مدیریتی است که با استفاده از فناوری اطلاعات انجام می شود و معاملات در مراحل طراحی ، تولید ، خرید ، فروش و تحویل را تسهیل کرده است.

 

ج) مدیریت سیستم های اطلاعاتی

فارغ التحصیلان از تهدیداتی مانند بدافزار ، ویروس ، هک ، حملات DOS و موارد دیگر خودداری می کنند.

بهترین دانشگاه برای تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایران

دانشگاه های زیادی در ایران برای تحصیل در این رشته وجود دارد و با توجه به هجوم دانشجویان به رشته علوم تجربی ، پذیرش در دانشگاه های برتر ایران برای رشته مهندسی کامپیوتر آسان شده و با کمی تلاش و پشتکار می توانید در بهترین دانشگاههای ایران وارد این رشته شوید. یک نویسنده حرفه ای شوید. با ورود به دانشگاه های برتر ، دانشجویان از فرصت های بسیاری برخوردار می شوند و خود را در میان نخبگان کشور می یابند.

 

بهترین دانشگاه مهندسی کامپیوتر در جهان

دانشگاه های زیادی در خارج از ایران وجود دارند که برای ادامه تحصیل در سایر کشورها به دانشجویان بورسیه می دهند. اما نکته مهم این است که اعتبار دانشگاه در جهان باید سنجیده شود. و مورد دیگری که باید در نظر گرفت این است که دانشگاه مورد نظر باید مدرک مورد نظر شما را ارائه دهد.

 

بازار کار مهندسی کامپیوتر

همانطور که می دانید امروزه رشته مهندسی کامپیوتر به دلیل کاربردی بودن در وضعیت خوبی قرار دارد. اگر به آگهی های استخدام مراجعه کنید ، واقعاً متوجه خواهید شد که تقاضا برای مهندس برنامه نویسی زیاد است و فارغ التحصیلان هرگز بیکار نخواهند شد. آنها می توانند در بانک ها ، شرکت های رایانه ای و ادارات دولتی استخدام شوند. آنها همچنین می توانند شرکتی با کارآفرینی راه اندازی کنند که خدماتی مانند برنامه نویسی ، طراحی وب و برنامه نویسی برنامه های تلفن همراه را ارائه می دهد. یک مهندس کامپیوتر با تخصص در چندین زبان برنامه نویسی می تواند به راحتی پذیرفته شود و به شرکت های خارجی مهاجرت کند ، اما باید انگلیسی را مانند آب آشامیدنی بداند. لازم به ذکر است که این روزها با افزایش فروش محصولات در اینترنت و وب سایت ها ، بازار کار طراحان وب بسیار رونق گرفته است. بازار کار مهندسی کامپیوتر برای زنان همانند مردان است و با اطمینان می توان گفت یکی از بهترین فرصت های شغلی در بازار کار زنان در ایران است.

 

درآمد مهندسی کامپیوتر

حقوق مهندس کامپیوتر متفاوت است. در صورت استخدام وی در آژانس ، ماهانه حقوق دریافت می کند. اما اگر برای خودش کار کند یا شرکتی تأسیس کند ، حتی اگر برنامه های دشوار و دشواری بنویسد ، حقوق و درآمد بالاتری دریافت خواهد کرد. حقوق مهندس کامپیوتر به طور قطعی قابل بیان نیست زیرا بسیار زیاد و کم است. البته در کشوری مانند ایالات متحده که بازار کار مهندس کامپیوتر یکی از محبوب ترین بازارهای شغلی است ، برنامه نویسی با درآمد متوسط ​​سالانه 90 هزار دلار درآمد بسیار بالایی دارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رشته کنکور کلیک کنید.

 

شهریه دانشگاه آزاد ، مهندسی کامپیوتر

شهریه مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد در سالهای 1400-99

 

کاردانی = 1500000 تا 1950000

 

لیسانس ناپیوسته = 1750000 تا 2500000 تومان

 

مدرک کارشناسی = 1800000 تا 3000000 تومان

 

کارشناسی ارشد = 3100000 تا 4000000 تومان

 

دکترا = 9800000 تا 12600000 تومان

 

و سالانه حدود 10 تا 15 درصد به مبلغ شهریه دانشگاه آزاد اضافه می شود.

 

پیام مهندسی کامپیوتر

دانشگاه پیام نور دارای گرایش های نرم افزاری و سخت افزاری است ، بنابراین داوطلبان می توانند بدون قبولی در کنکور در رشته کامپیوتر ثبت نام کرده و از تحصیلات خوبی برخوردار شوند. شهریه دانشگاه پیام نور یکی کمتر از دانشگاه آزاد است. در کادر پایین ، میزان شهریه دانشگاه پیام نور در رشته کامپیوتر در سال 1400-99 افزایش یافته است ، البته این را هم بگویم که میزان شهریه دانشگاه حدود 10 افزایش یافته است سالانه 15٪

 

لیسانس = 1،000،000 تا 2،000،000 تومان

 

کارشناسی ارشد = 2600000 تا 3600000 تومان

 

دکترا = 7300000 تا 9600000 تومان

 

شرایط پذیرش مهندسی کامپیوتر

اول از همه برای ورود به رشته مهندسی کامپیوتر باید وارد رشته ریاضی و فیزیک شوید و پس از گذراندن دوره های دهم ، یازدهم و دوازدهم ، در کنکور سراسری شرکت کنید و تحصیل در یکی از دانشگاه های دولتی یا غیردولتی را انتخاب کنید. دانشگاه ها. راه دیگر ورود به این رشته از طریق هنرستان است و می توانید از این طریق دنبال کنید.

 

در ادامه می توانید محصولات ریاضی حرف آخر را با تخفیف ویژه تهیه کنید.

 

  • ۰۰/۰۲/۲۴
  • حرف آخر منتظری

مهندسی کامپیوتر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی